Vitaminele reprezinta un grup de compuși organici necesari pentru activitatea umană normală. Ele ajută la întărirea sistemului imunitar și îmbunătățesc funcționarea corpului. Deși sunt conținute în alimente, doza lor în preparatele suplimentelor este semnificativ mai mare.

Ce vitamine sunt necesare pentru oameni?

Lipsa de vitamine duce la scăderea imunității, oboseală, deteriorarea pielii și părului. Prin urmare, este deosebit de necesar să le luați în timpul iernii, în timpul perioadelor de creștere a răcelii.

  • Vitaminele vitale și mineralele necesare sănătății umane:
  • Vitamina D. Este deosebit de importantă pentru întărirea imunității în timpul iernii și ajută la menținerea stării bune a oaselor. Este conținută în multe tipuri de pește și fructe de mare.
  • Acizi grași polinesaturați Omega-3. Sunt necesari pentru sănătatea sistemului cardiovascular și reglează coagularea sângelui. Sunt conținuti în produsele lactate, pește gras, nuci.
  • Vitamina E. Previne cancerul și boala Alzheimer. Este conținută în roșii, broccoli, spanac, ulei de măsline.
  • Vitamina C intareste sistemul imunitar si previne aparitia cancerului. Este conținută în aproape toate fructele, în majoritatea cazurilor, în fructele citrice. Doza zilnică de vitamina C pentru bărbați este de 90 mg, pentru femei 75 mg.
  • Calciu. Lipsa de calciu din organism înrăutățește starea oaselor și a dinților. Broccoli, somon, produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi te vor ajuta să-ți umple lipsa. Nevoia zilnică de calciu pentru un adult este de 1000 mg.
  • Magneziu. Ajută la întărirea sistemului cardiovascular și la ameliorarea nervilor. Este conținut în nuci, sfeclă, ciocolată neagră, dovleac, castraveți. Doza zilnică recomandată este de 300-400 mg.

Ar trebui să folosesc complexe “chimice” de vitamine? Desigur ca da. La urma urmei, pentru a vă asigura necesitatea zilnică a unei substanțe utile, trebuie să consumați o mare parte din produsul alimentar. Și un comprimat îl poate înlocui cu succes.

Vitamine esentiale pentru ochi

Ochii reprezinta unul dintre cele mai importante organe ale omului. Dacă petrecem mult timp la școală ,la birou, vederea noastră s-ar putea deteriora în mod semnificativ, apoi, ca adult, stăm foarte mult la calculator sau la televizor. Și viziunea poate scădea, reducând în mod semnificativ calitatea vieții. Prin urmare, ochii au nevoie de odihnă și o alimentație adecvată.

Vitaminele pentru ochi vor ajuta la menținerea unei viziuni bune timp de mulți ani. Ele includ:

  • Vitamina A întărește retina și previne formarea de cataractă. Dacă puteți deosebi cu greu literele, obiectele nu le vedeti în mod clar, simțiți oboseala în ochi, atunci acesta este un semn sigur al deficienței de vitamina A. Produse cum ar fi untul, ouăle, morcovii, caisele și roșiile vor ajuta la umplerea deficitului.
  • Grupa B (B1, B2). Aceste vitamine pentru ochi furnizează oxigen și îmbunătățesc starea țesutului nervos. Arsurile în pleoape, fragilitatea vaselor de sânge indică o lipsă de vitamine B în corp. Ele se găsesc în alimente precum mere, salată, brânză.
  • Și cea mai importantă printre vitamine pentru ochi este vitamina C. Aceasta vă ajută să faceți față oboselii ochilor după o lungă ședere la monitor și întărește sistemul imunitar. În general, vitamina C este necesară pentru toate sistemele corpului.

Măsurile de prevenire a bolilor oculare

Din păcate, utilizarea constantă a unui computer nu se reflectă cel mai bine în ochii noștri. Doar câțiva dintre noi ajung la biroul oftalmologului atunci când viziunea s-a deteriorat deja în mod semnificativ.

Prevenirea bolilor oculare nu este o sarcină atât de dificilă. Dacă vă îngrijiți corespunzător viziunea dvs., veți putea evita multe probleme. De exemplu, elevii și studenții sunt recomandați să viziteze oftalmologul de 2 ori pe an, adulți o dată pe an. Cei care suferă de miopie sunt recomandați să fie supuși unui examen de cel puțin 2 ori pe an.

Pe lângă consultarea unui specialist, există următoarele recomandări pentru prevenirea bolilor oculare:

  • Incălzirea ochilor. Acestea sunt exerciții speciale care trebuie efectuate în intervalele dintre sesiunile de lucru de la calculator.
  • Lectură corectă. Pentru a nu avea probleme cu vederea, este necesar să păstrați cartea la o distanță de 40 cm de ochi.
  • Să se renunțe la fumat. Nicotina contribuie la dezvoltarea bolilor oculare cum ar fi glaucomul și cataracta.
  • Folosirea ochelarilor de soare. Vara, razele ultraviolete pot avea un efect deosebit de negativ asupra ochilor.
  • Proceduri de igienă. Băi speciale și comprese cu ingrediente pe bază de plante vor ajuta la scăderea oboselii ochilor.
  • Lucrul la calculator nu trebuie sa fie mai mare de 2-3 ore cu pauze timp de 15 minute.
  • Alimentație corectă. Încercați să mâncați alimente care conțin vitaminele necesare.
  • Îndepărtarea machiajului ochilor înainte de culcare.

De asemenea, nu trebuie să uitați de exercițiile fizice generale, de plimbările în aer proaspăt și de cantitatea de apă pe care o bei sa fie de cel puțin 1,5-2 litri pe zi.

După cum vedem, prevenirea bolilor oculare nu este doar o limitare a muncii la un calculator, ci și îngrijorarea pentru starea generală de sănătate și imunitate. Corpul nostru este un singur sistem. Dacă un sistem se blochează, alte componente funcționează mai rău. Nu numai viziunea, ci și sistemul cardiovascular, pielea și coloana vertebrală suferă de stres, stilul de viață sedentar și nutriția necorespunzătoare. Prin urmare, îngrijirea vizuală de înaltă calitate are un efect pozitiv asupra stilului de viață în general.