Abilitatile de comunicare sunt unul dintre cele mai importante aspecte ale modului in care ne prezentam si suntem perceputi in societate. Mai departe de prima impresie bazata de multe ori pe aspectul fizic, modul in care vorbim, bogatia vocabularului, cuvintele si expresiile alese sunt ca o carte de vizita care ii spune interlocutorului multe despre nivelul de educatie. Un dictionar de sinonime online este una dintre cele mai la indemana aplicatii pentru imbogatirea vocabularului si, implicit, perfectionarea abilitatilor de comunicare.

Ce inseamna abilitatile de comunicare in cariera?

Modul in care ne exprimam in colectiv ne plaseaza automat intr-un anumit spectru de influenta. Lingvistii au observat si studiat modul in care se exprima persoanele de pe diverse trepte ierarhice ale marilor companii si multinationale, ajungand la concluzia ca numarul de cuvinte din vocabularul fiecarei persoane este direct proportional cu pozitia acestora in companie.

Cu alte cuvinte, leaderii au vocabulare mai bogate, se exprima mai divers si mai colorat. Aceasta particularitate se explica prin prisma faptului ca abilitatile de comunicare sunt una dintre cele mai importante calitati pentru a reusi in cariera in conditiile in care in marile companii totul se reduce la modul in care angajatii relationeaza – unii cu altii, cu clientii sau cu functiile superioare.

Unele persoane sunt in mod natural buni oratori. Pentru toti ceilalti exista modalitati simple, la indemana de imbogatire a vocabularului precum folosirea unui dictionar sinonime online nu mai mult de 5 minute pe zi. Invatand in fiecare zi un nou sinonim pentru un cuvant uzual ne dezvoltam capacitatea de a ne exprima mai nuantat si mai putin rigid.

O persoana cu un vocabular bogat, divers este mult mai bine echipata pentru a vorbi in public – fie ca este vorba despre o sedinta, o prezentare sau chiar traininguri si conferinte – decat o persoana cu un vocabular mai sarac. Folosirea sinonimului potrivit poate schimba adesea tonul unei discutii chiar si in scris, acolo unde nuantele sunt mai dificil de exprimat.

Persoanele care demonstreaza abilitati de comunicare si exprimare superioare sunt mai adesea insarcinate cu task-uri complexe care in timp duc mai rapid la obtinerea unei promovari.

Astfel, 5 minute petrecute pe zi cu un dictionar explicativ sau un dictionar de sinonime citind si comparand definitii pot fi secretul reusitei in cariera. Este de asemenea extrem de important ca fiecare cuvant nou intalnit si fiecare sinonim nou invatat sa fie bine intelese atat in context cat si din punct de vedere al definitiei/definitiilor din DEX pentru a nu aparea confuzii.