De ce plătim RCA?

Am un stil mai domol de condus. Plus că eu consider că regulile de circulație pe care instructorul mi le-a tot repetat în timpul școlii de șoferie nu-s chiar vorbe goale. Bine, poate e și din cauza vârstei. La 18 ani consideram că regulile sunt făcute pentru a fi încălcate. Acum, după ce-am colecționat câteva amenzi în buzunar, cred că-s bune pentru a ne ține în frâu pornirile.

Întorcându-mă la stilul de condus, m-am întrebat la începutul carierei mele de șofer amator de ce aș avea nevoie de un RCA scump. Dacă nu știți, RCA-ul este hârtia aia pe care o dai celui cu care te lovești în trafic pentru a-i repara dauna, după cum el îți dă RCA-ul lui pentru repararea propriei daune. De ce eu să plătesc una scumpă atât timp cât ea oricum este benefică celuilalt “partener” de discuție?

Un motiv pentru care aleg un RCA rezonabil ar fi situația asiguratorului în piață. Trăim vremuri în care într-un an au falimentat două societăți de asigurare la care sunt înscriși foarte mulți șoferi. Cum se simte un șofer care anul trecut a avut o asiguare la Astra, anul asta făcându-și o asigurare la Carpatica Asig? Cred că se gândește că ce va alege pentru la anul sigur va da faliment.

Acest motiv al nesiguranţei implică un al doilea aspect. Presupunem că din greșeală lovesc la un semafor mașina din față. Presupunem de asemenea că am asigurare la Carpatica.

Atât paguba mea cât și cea a celui care a fost lovit ar trebui suportate de Carpatica. Însă băieții aștia sunt pe făraș. Rămân cu mașina lovită și cu scandalul aferent provocat de cel pe care l-am tamponat. Poate nu doar cu scandalul.

Leave a Reply