Blue Monday – 5 alimente de consumat de urgență pentru a evita depresia

Oboseala, depresie, stari morocanoase… nu, depresia nu are cum sa te afecteze si in acest an. Si pentru ca toate sansele sa fie de partea ta pentru a o infrunta, trebuie sa iti pregatesti asa cum trebuie farfuria, adoptand cateva alimente bogate in nutrienti care iti vor doar binele.

Temperaturi scazute, lipsa luminii, doar cateva ore de soare pe zi, sistemul imunitar pus la grea incercare… nu e de mirare ca ziua de 21 ianuarie este considerata cea mai deprimanta zi din an. Cateva alimente iti poti veni insa in ajutor. Sa vedem care sunt acestea.

Ouale pentru buna dispozitie. Surse de vitamina B, vitamine si acizi folici, ouale trebuie sa fie consumate de toata lumea pe timp de iarna. Triptofanul, un aminoacid, participa la formarea de serotonina, hormonul bunei dispozitii,

Legumele uscate si cerealele integrale pentru nevoile in energie. Indispensabile in cadrul unui regim alimentar echilibrat, acestea ar trebui sa fie consumate mai ales pe timp de iarna cand trebuie sa ne facem plinul de energie. Consuma deci zilnic pentru aportul lor de fier, de vitamina B sau de alti nutrienti.

Migdalele pentru a-ti face plinul de nutrienti. Fructele uscate, precum migdalele sunt o gustare foarte sanatoasa. Dar si o sursa deloc de neglijat de magneziu si de fibre. Consuma deci zilnic in jur de 28 de grame. Nivelul lor foarte bogat de vitamina B3, fier si vitamina B2 te ajuta in caz de oboseala.

Citricele si alte fructe bogate in vitamina C. Portocale, lamai, clementine, mango, litchi, kiwi… toate acestea au un punct in comun- sunt foarte bogate in vitamina C. Deci sunt aliate de pret pentru sistemul nostru imunitar. Dar si o sursa foarte buna de antioxidanti care ne permit sa luptam contra stresului oxidativ.

Pestele gras pentru aportul de vitamine. Lipsa de lumina vine mereu cu o insuficienta in vitamina D care poate sta la originea oboselii care se resimte pe timp de iarna. Trebuie deci sa maresti consumul de peste gras. Consumand peste gras de 2-3 ori pe saptamana, vei reusi sa capi de carentele in vitamina D care joaca un rol important in fixarea calciului pe oase.

Leave a Reply