Beneficiile și dezavantajele ale consumului de fructe exotice

În timp ce unele fructe exotice s-au stabilit ferm pe mesele concetățenilor noștri, altele provoacă o anumită teamă (arată neobișnuit). Unul dintre locurile din care sunt aduse aceste fructe este Asia de Sud-Est. Cu toate acestea, mulți oameni care ar dori să-și extindă dieta cu fructe importate sunt preocupați de întrebarea: cât de utile sunt acestea?

Tipuri și beneficii ale fructelor exotice

Țările asiatice adăpostesc unele dintre cele mai neobișnuite și interesante fructe exotice. Cât de utile sunt acestea și de ce ar trebui incluse în dieta zilnică? Mai jos este o revizuire (cu o descriere a compoziției vitaminelor si mineralelor) a fructelor cele mai uimitoare, care va facilita decizia privind oportunitatea de a le cumpăra.

Durian

Durianul este un fruct exotic cu o aroma puternica si specifica. El are atât fani, cât și cei care nu pot suporta mirosul. Cu toate acestea, pulpa fructelor în sine are un gust plăcut. Fructul este renumit pentru conținutul ridicat in grăsimi vegetale și zaharuri naturale, deci nu este potrivit pentru cei care doresc să piardă în greutate. În țările asiatice, este apreciat pentru capacitatea sa de a ameliora depresia, anxietatea și tulburările de somn. În plus, durianul conține o cantitate mare de proteine ​​vegetale, deci este adesea inclus în dieta pentru a dezvolta musculatura.

Fructul dragonului

Aceste fructe uimitoare sunt de culoare galbenă sau roz cu parti verzui. Fructele au o pulpă dulce, albă (purpurie), cu un număr mare de semințe mici. Ele sunt adesea folosite în bucătăria tradițională pentru prepararea numeroaselor feluri de mâncare. Fructele dragonului sunt bogate în substanțe care ajută la scăderea tensiunii arteriale. În plus, utilizarea acestuia duce la normalizarea nivelurilor de zahăr din sânge, deci este indicată pentru pacienții cu diabet (cu permisiunea medicului curant).

Mangosteen (Mangostan)

Mangostanul este un fruct cu un gust răcoritor. Sub pielea densă violetă a fructului este prezenta o pulpa albă, împărțită în mai multe segmente. În mărime, mangostanul este comparabil cu un măr mic. Este folosit în mod tradițional pentru a reduce severitatea reacțiilor alergice, bolile inflamatorii și bolile tractului gastro-intestinal. De asemenea, elimină oboseala și normalizează nivelurile de colesterol.

Pericolul de a mânca fructe importate

Până în prezent, pe rafturile magazinelor mari găsiți o varietate de fructe exotice, care sunt ferm incluse în dieta majorității compatrioților noștri. Cu toate acestea, evaluarea efectelor asupra organismului este destul de dificilă. La urma urmei, conținutul ridicat de vitamine și minerale din fructele importate ajută nu numai la acoperirea eventualelor deficite de nutrienți, ci și la provocarea excedentului lor, care, de asemenea, deterioreaza sănătatea. În plus, trebuie reținut faptul că și fructele cele mai utile, destinate livrării în alte țări, sunt rupte necoapte și acoperite cu conservanți speciali, prelungind termenul de valabilitate. Deoarece este imposibil să se prevadă anticipat răspunsul organismului la acțiunea substanțelor chimice utilizate pentru a procesa fructele importate, este necesar să le includeți în dieta zilnică cu prudență. De asemenea, trebuie remarcat faptul că fructele exotice pot provoca alergii severe la persoanele cu intoleranță alimentară. Nutriționiștii recomandă să încercați fructe noi, începând cu o mică bucată, nu numai pentru copii, ci și pentru adulți. Acest lucru va evita tulburările digestive grave și reacțiile negative de la nivelul pielii și ale sistemului respirator.

Cele mai sănătoase fructe pentru pierderea în greutate

Deoarece fructele sunt bogate în zaharuri naturale, persoanele care vor să slăbească fie își limitează grav cantitatea, fie le pot exclude complet din dieta.

Trebuie remarcat faptul că, în ciuda prezenței zahărului, majoritatea fructelor au un conținut redus de calorii, ceea ce le permite să fie folosite ca gustări sănătoase. Un continut ridicat de fibre vegetale ajuta la imbunatatirea digestiei si imbunatatirea peristaltiilor intestinale. Acest lucru reduce riscul de constipație.

Acest grup de produse este bogat în carbohidrați, care reprezintă o sursă de energie necesară pentru menținerea funcționării normale a organelor interne (inclusiv a creierului). Aceste produse au un rol important în procesul de pierdere în greutate și contribuie la un sentiment puternic de sațietate. Cu toate acestea, nici cele mai utile fructe nu ar trebui să fie abuzate, deoarece conțin o cantitate mică de proteine, care este necesară pentru creșterea masei musculare și formarea de noi celule.

În consecință, o cantitate suficientă de alimente din alte grupuri de alimente trebuie să fie prezentă în dietă, capabilă să furnizeze toți nutrienții necesari. De asemenea, trebuie remarcat faptul că fructele sunt o sursă de cantități mari de acizi organici. Intrarea lor în stomac stimulează o producție crescută de suc gastric, ceea ce sporește foarte mult pofta de mâncare și crește riscul de supraalimentare. În plus, consumul de fructe acide pe stomacul gol poate duce la iritarea pereților stomacului.

Leave a Reply